Consultanta Clienti
0730-950781
 
Abonare Newsletter
Buletin Informativ Electronic -
Cele mai noi oferte, reduceri de pret si informatii din asigurari.
 
www.asigurari-sanatate.ro
Asigurarea de raspundere civila a angajatorului
  • Acopera prejudiciul provocat din vina proprie angajatilor
  • Masuri pentru managementul riscului
  • Despagubiri pentru angajat sau dependenti
Aceasta asigurare ofera protectie asiguratului in legatura cu pierderile si cheltuielile necesare despagubirilor determinate de neglijenta angajatorului. Asigurarea acopera pierderile materiale ale angajatorului ca urmare a prejudiciilor provocate din vina sa, angajatilor a caror activitate se desfasoara in baza unui contract de munca sau de ucenicie.

Acestea se pot intampla fie intr-o fabrica fie intr-un birou. Nu de putine ori se intampla ca angajatii unei firme sa fie nevoiti sa lucreze in conditii in care echipamentul de lucru este vechi, se defecteaza des si este peticit in continuu. Majoritatea angajatiilor nu isi cunosc drepturile referitoare la conditiile de munca desi, de regula acestea sunt inscrise in contract. De multe ori insa accidentele de munca, chiar daca se petrec din neglijenta angajatorului au ca vinovat in egala parte si pe angajatul care nu respecta conditiile de protectie a muncii. Acest document, semnat de angajat, ofera de multe ori angajatorului portita de scapare in fata unui proces civil.

Asiguratorul impune anumite masuri pentru managementul riscului, ca fiind parte din obligatiile asiguratului. Printre acestea sunt: dotarea cu echipament si asigurarea unui loc de munca adecvat, pregatire profesionala necesara pentru folosirea masinilor, instalatiilor si a echipamentului de lucru, supravegherea permanenta a procesului de munca.

Terta parte poate fi angajatul curent sau un fost angajat care sufera o vatamare corporala sau imbolnavire datorita neglijentei, erorilor sau omisiunilor angajatorului. Majoritatea asiguratorilor accepta despagubirea dependentilor in cazul decesului angajatului.

In general se despagubesc:
    - accidentarea si decesul cauzat angajatilor,
    - cheltuieli facute de asigurat in procesul civil (in cazul in care a fost obligat la despagubiri)
    - cheltuieli de judecata ale angajatului (ca pagubit)
    - avarierea sau distrugerea bunurilor apartinand angajatului (printre acestea amintim documente oficiale care se afla in pastrarea angajatorului)
Despagubirile nu pot fi mai mari decat suma asigurata sau valoarea pagubei.

Beneficiarul sumei asigurate poate fi dupa caz, asiguratul, angajatul pagubit, cu acordul asiguratului sau in caz de deces mostenitorii legali ai persoanei decedate.

De regula, constatarea prejudiciilor se face de catre societatea de asigurari impreuna cu asiguratul sau imputernicitii acestuia. Depinzand de situatie, cu acordul ambelor parti se pot consulta experti iar in caz de deces se va lua in considerare expertiza medico-legala.